(c) Foto: Sunweb
Sunweb niet blij met problemen van Transavia
Sunweb is als reisorganisatie niet blij met de problemen van Transavia. De reisorganisatie volgt de problemen op de voet en slaagt er tot nu toe goed in om vakantiegangers toch op de plek van bestemming te krijgen. Transavia heeft al veel vluchten geannuleerd vanwege een tekort aan personeel en vliegtuigen.
1 dag eerder of later
Tot nu toe weet Sunweb haar klanten goed op de plek van bestemming te krijgen. Voor 95% van de getroffen vakantiegangers is er een andere vlucht beschikbaar die of 1 dag eerder of 1 dag later uitgevoerd kan worden. De onzekerheid bij vakantiegangers is wel erg hoog wat niet bijdraagt aan een goede klanttevredenheid. De vertraging en annulering van vluchten kost Transavia veel geld.
Op het laatste moment bekend
Het grote frustratiepunt bij zowel de vakantieganger als bij Sunweb is het moment waarop wordt aangegeven dat een vlucht geannuleerd is. In sommige gevallen is het slechts enkele dagen van te voren. Dan is het lastig voor Sunweb om snel een andere vlucht te regelen voor de klant. De klant daarentegen zit in stress of de vakantie überhaupt wel door kan gaan. Transavia heeft inmiddels aangegeven om dit eerder bekend te gaan maken.
Vlucht vertraagd of geannuleerd
Is je vlucht vertraagd of geannuleerd dan heb je mogelijk recht op compensatie. Via Airhelp kun je vrijblijvend je gegevens achterlaten. Zij gaan vervolgens controleren of je recht hebt op compensatie en helpen je daar ook bij. Vul onderstaand formulier in om te controleren of je recht hebt op compensatie.