Foto: Amsterdam Schiphol
Vertragingen op Schiphol de norm tot zomervakantie
Reisorganisaties TUI, Sunweb en Corendon zien weinig omboekingen en annuleringen door de extra vertraging op Schiphol. De reden hiervoor is waarschijnlijk de drang om graag op vakantie te gaan na alle corona ellende. Wel worden de reisorganisaties overspoeld met vragen over de vluchten en vakanties die geboekt zijn.
Vertragingen houden aan
Er is geen daling te zien in het aantal boekingen. Frank Oostdam (Voorzitter ANVR) verwacht dat de problemen rondom Schiphol nog lang aan zullen houden. Hij verwacht dat de vertragingen en drukte ten minste aan zullen houden tot de zomervakantie. De reizigers hebben het er blijkbaar voor over. Wel wordt er verwacht dat mensen in de zomervakantie wellicht van andere luchthavens gebruik gaan maken.
Vergoeding bij vertraging
Heb je een vlucht geboekt via Schiphol en de vlucht is vertraagd? Dan maak je mogelijk aanspraak op een vergoeding. Je kunt tot 600 euro krijgen bij een vertraagde of geannuleerde vlucht. Is je vlucht vertraagd of geannuleerd? Vul dan onderstaand formulier in en kom te weten of je aanspraak maakt op een vergoeding.
Deze service wordt aangeboden door AirHelp. Een betrouwbare partij die voor je aan de slag gaat. Het hele proces wordt uit handen genomen en je betaald er geen kosten voor. Altijd goed om te kijken of je dus aanspraak maakt voor een vergoeding bij zowel een vertraagde of geannuleerde vlucht.