Foto; Zestienhovenpark Rotterdam
Uitbreiding Rotterdam Airport weinig kans van slagen
In het uitgebrachte adviesrapport van de provincie en omliggende gemeentes staat dat er weinig tot geen draagvlak is voor de uitbreiding van Rotterdam Airport. De heer Joost Schrijnen is aangesteld als onafhankelijk persoon om dit te onderzoeken.
Ruimte voor zakelijke vluchten
Wat volgens Schrijnen wel tot de mogelijkheden behoort is het aanvliegen van meer zakelijke bestemmingen. Op deze manier kan Rotterdam Airport een sterker zakelijk profiel krijgen. Hier vallen ook helikoptervluchten onder. Een ander punt van Schrijnen is de aanstelling van een bemiddelaar om in gesprek te gaan met partijen die klagen met betrekking tot Rotterdam Airport. Er wordt namelijk veel geklaagd over geluidsoverlast in de nabije omgeving. Begin 2018 wordt er een besluit verwacht van de staatssecretaris omtrent een nieuwe geluidsvergunning voor de luchthaven.
Rotterdam Airport wil naar 37.000 starts en landingen per jaar. Dit zijn ruim 12 vluchten per uur. De vliegtuigen van Rotterdam Airport zijn live te volgen via onze vliegtuigradar.
No Comments