Nieuws

Software update voor de Boeing 737 MAX 8

Boeing 737 MAX 8

Software update voor de Boeing 737 MAX 8

Boeing komt met een software update voor de Boeing 737 MAX 8. Deze update is het gevolg van de Lion Air crash afgelopen oktober. De crash van Ethiopian Airlines heeft hier niks mee te maken. Het zou gaan om minimale aanpassingen van het MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) en displays van het vliegtuig. Ook zijn handleidingen en trainingen voor bemanningsleden aangepast.

Foutieve informatie ‘Angle of Attack’ sensor

Bij de Lion Air crash met vluchtnummer JT610 kwam in oktober 189 mensen om het leven. De Boeing 737 MAX 8 stortte vlak na het opstijgen vanaf Jakarta in de Javazee. Uit onderzoek is gebleken dat de ‘Angle of Attack’ sensor verkeerde informatie doorspeelde naar het vliegtuig. Door deze verkeerde informatie werd de neus van het vliegtuig naar beneden gedrukt. De piloten hebben geprobeerd dit te corrigeren, maar dit mocht helaas niet meer baten.

Luchtvaartautoriteit FAA

Boeing geeft aan deze update in nauwe samenwerking met luchtvaartautoriteit FAA te hebben ontwikkeld. Deze update zal de komende weken uitgerold moeten worden op elk Boeing 737 MAX 8 vliegtuig. Boeing benadrukt dat door deze update een veilig vliegtuig als de Boeing 737 MAX 8 nog veiliger wordt. Ook geeft Boeing aan dat deze update los staat van het ongeluk met de Boeing 737 MAX 8 van Ethiopian Airlines. De oorzaak van dit ongeluk is nog niet bekend.

Hoe veilig is de Boeing 737 MAX 8?

De vraag die bij veel reizigers speelt op dit moment is of de nieuwe Boeing 737 MAX 8 vliegtuigen wel veilig zijn om in te vliegen. Boeing en de FAA geven vooralsnog aan dat er geen aanwijzingen zijn waarom dit niet zo zou zijn. De Boeing 737 MAX 8 is volgens zeker een luchtwaardig toestel en bovendien erg veilig. Het is afwachten wat de oorzaak is van de crash met de 737 MAX 8 van Ethiopian Airlines. Pas dan wordt er meer duidelijk over de veiligheid wat ons betreft. Vele maatschappijen en enkele regeringen hebben al besloten om het vliegtuig aan de grond te houden voordat er meer duidelijkheid is. In Europa is het luchtruim volledig gesloten voor dit type vliegtuig.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply